Thursday, January 26, 2012

i am in love dengan En. Tunang (gedik mode)

Bila masa (weeeee, tarikh pernikahan la..) semakin menghampiri ni, banyakla blog2 & wesbite2 pasal perkahwinan yang aku lawati (tambahan pulak xde kje kat opis bila bos sume cuti CNY). bila baca blog2 org pasal their lover, aku pun terpk nk gedik2 tulis something pasal my lover (buah hati pengarang jantungku...heeeee, mmg skrg slalo gedik terlebih camni, hormon xbape nk stabil ye...)

macam mana kitorg boleh kenal???
semuanya bermula sekitar 7 tahun yang lalu (masa tu en.Tunang belum cukup umur ok, dia tengah tunggu result SPM..hehehe) zaman siber baru nk berkembang, aku yang buta IT ni pun baru nak belajar2 chatting time tu. Yes, mmg kami berkenalan di dunia siber, tapi kitorg hanya chatting sekali ye. first & last time chatting malam tu.. MIRC la, apa lagi..time tu YM, skype, MSN messenger belum dikenali ramai kot.

bila & katne first time jumpa???
first time jumpa dia JJ Maluri ok..sgt dkt dgn rumah. untuk keselamatan, apa2 hal senang nk balik..huhuhu..time tu aku balik umah weekend dr UiTM, terus singgah JJ Maluri & En. Tunang dari opis dia kat Taman Cempaka (opis lama sblom pindah ke Pandan Mewah) terus ke JJ Maluri untuk jumpa. Takdela excited sgt pun, time tu rasa biasa2 je..nk jmpa member chatting, cam bese jela..maybe sebab aku mmg ramai kawan lelaki, dengan cara yg agak kasar, aku xde masalah nk berkawan dengan lelaki. berkawan ok...xlebih dari tu..(dgn En.Tunang je melebih2..huhuhuhu)

lepas tu korg terus couple ke???
definitely NOT, sbb time tu aku tgh syok kat sorg mamat ni. used to be my closefren. so, aku dgn En.Tunang kawan biasa2 jela...cam aku kawan dgn lelaki2 lain. Time tu aku xde perasaan lgsg2 pun dengan En.Tunang...anggap cam kawan biasa je.. (yeke xde??? xde kot..time tu la xde, time ni tersangat la berperasaan dgn En.Tunang..hahahahaha)

then, relationship korang camtu je???
ni la nak cite ni...everytime aku jmpa En.Tunang time tu, aku dgn asyiknya bercerita pasal mamat yang aku syok tu. gler kesian En.Tunang terpaksa mendengar cte2 aku. pernah smpai satu tahap, kitorg kuar pusing2 KL je, aku nangis2 cte dgn En.Tunang yang mamat yang aku syok tu xsuka dgn aku...huahuahuahua... (malu gler kalo pk2 balik...cian En.Tunang kan, nk wat camne). at the same time, aku dapat tau yang En.Tunang masa tu tgh couple dgn org lain. agak kecewa sedikitla...kenapa nk kecewa ek? bukan aku syok dgn mamat lain ke masa tu...kecewa sebab dahla mamat yg aku syok tu reject aku, sekali En.Tunang pun bf org rupanya.. huahuahuahua

lepas aku tau En. Tunang sdg couple dengan org lain..aku pun mula la menjauhkan diri dgn dia. gler ko, dok berkawan dgn bf org. sorry ye, x-gf En.Tunang, saya xtau pun time tu u couple dgn dia..huhuhuhu (tak baik kot kacau bf org, nanti bf sendiri kena kacau camne??? sapa nk jawab???)

frenship kitorg (frenship la kot..manade relationship lg dgn En.Tunang time tu) agak slow slps tu. at the same time, aku da mula terima hakikat yang mamat yg aku syok tu xsuka kat aku (perit wo...sumpah xnk rasa kena reject g..huhuhu). kitorg jarang berkomunikasi da, jmpa pun da tak da.

smpai la satu hari En.Tunang mcm agak berani menggatalkan dirinya dgn aku...kakakakaka, agak berani anta msg kat aku guna ayat2 yang berperasaan gedik (skrg ni lagi lah bertambah gediknya dia..see, bkn aku sorg je yg gedik, En.Tunang pun gedik ok) & adakalanya ajak aku teman dia g wat kje (apa dia pk, ajak aku g teman dia anta borang tender la, g bayar gaji pekerja la..xde function pun aku ikut dia)... time tu baru aku tau yg dia da break dgn awek dia... "oh, yke, da break ke..ok".. tu je respons aku (xleh nk over2 melompat keriangan ok, control ayu skit, tapi dalam hati, ada can ni..hahahahahahaha)

lepas tu, apa cer???
kitorg getting closer. yela, dah bukan bf org, beranila aku nk gedik2...(cet, pompuan gedik, xleh nk wat camne kan...mestila akan sentiasa gedik2..huhuhu...) but still, kitorg masih jarang berkomunikasi samada sms @ call mahupun jumpa...tapi aku wonder gak, camne la kitorg boleh bertahan kan..

imagine ye...kdg2 sebulan sekali je kot sms, jumpa jgn ckp la..setahun sekali kot. tapi kalo ada peluang utk sms @ jmpa, mmg kitorg enjoy the moment at the fullest kot..hahahahahaha.. tapi, kitorg still appreciate frenship kitorg tu :)..frenship kitorg ni berterusan sehinggalah satu peristiwa yang sungguh dasyat berlaku dalam hidup aku...

share la peristiwa apa tu???
tetiba aku berkenalan dgn sorg mamat ni, dan mamat ni tersgtla gejoloh orgnya..kahkahkah...(sgt kot, desperate sgt nk couple dgn aku kot..pastu trus ajak kahwin) aku x agree pun nk jd awek dia, da ajak aku kahwin.. ni bukan jujur ke, serious ke, ni gejoloh namanya... aku jadi blur, jadi buntu..aku rimas lelaki yg overprotected ni..belum ada apa2, da sibuk nk amik tau pasal aku, ni caring terlebih namanya. sorry, aku ni very independence orgnya..xyah nk caring terlebih..da besar, pandai jaga diri, ni kalo 24 jam nk bermsg dgn aku, mcm la aku xde benda lain nk buat selain balas sms dia...

jeng, jeng, jeng...entah kenapa, tetiba aku terpk utk share cte pasal mamat ni dgn En.Tunang. aku kan mmg suka cte pasal lelaki lain dgn En.Tunang kan...cian buah hati saya kan, saya asyik cte pasal lelaki lain je dgn syng...aku gagahkn diri pergi ke Nilai jmpa En.Tunang, konon2 nk cte kan problem. sanggup kan, smpai ke Nilai utk bercerita konon2nya...

dan actually aku patut berterima kasih dgn mamat caring terlebih tu...sbb, kalo bkn sebab dia, xtau la bila En.Tunang nk confess dgn aku. tak lama... lepas 2 hari aku jmpa En.Tunang dan bercerita pasal ada mamat caring terlebih yg nk kahwin dgn aku, terus En.Tunang confess yang dia suka kat aku sbnrnya selama ni...(weeeeeeeeeee, hati berbunga2 time tu tau, lagi kembang dari bunga ros yang sdg mekar kat cameron highlands tu) aku pun xtau apesal aku suka & xcted terlebih, padahal selama ni aku rasa aku xde pun simpan perasaan pada En.Tunang, tetiba bila En.Tunang confess, terasa mcm dunia ni aku yg punya ok, org lain..dok tompang jela kat tepi2..huhuhuhu

then, korang couple ke???
again...kitorg x couple pun. aku respect relationship yang kitorg jalinkan ni. xtau la nk panggil apa..nk kata couple, aku rasa xpun..sbb kitorg time tu xde ciri2 org bercinta pun...msg seminggu sekali, jmpa sebulan sekali..kira couple ke? xkot...yang pasti aku da mula yakin dgn relationship kitorg tu. bila angah tya, bila korg declare? aku ckp.. "perlu ke nk declare2???, yang penting aku tau dia suka aku..aku suka dia" hehehehehehe..ayat org angau camtu la kan... aku x namakan relationship kitorg sbg pasangan couple, but we are special fren kot..hehehehehe

then, En.Tunang ajak aku kahwin....jeng, jeng, jeng...

ni cte tahun bile ni??? baru2 ni ke???
kejadian kat perenggan atas ni berlaku pada 2009. awal 2010 En.Tunang ajak aku kahwin. but i have rejected him...huhuhuhu... kesian buah hati saya, tapi apakan daya, time tu kasih & sayang saya untuk mak & ayah saya terlalu menebal dan saya rasa saya belum bersedia nk terima kehadiran org lain dalam hidup saya dlu. alasan saya ialah "saya tak sedia lagi nk tinggalkan mak & ayah saya" smbil saya mula mengalirkan airmata time tu. En.Tunang yg agak cuak dgn reaksi saya hanya menghulurkan tisu utk saya. saya cuma ckp pada En.Tunang "kalo awak nk tggu, tggu la...kalo tak, saya boleh terima" huhuhuhuhu (sedih kan..sungguh tragis peristiwa malam ni, yang mana utk pertama kalinya saya keluar g mkn malam dgn En.Tunang kat restoran yang agak cantik la & sebelum nk keluar malam ni, En.Tunang mintak kebenaran arwah ayah saya untuk membawa saya keluar pergi makan...)

relationship kitorg da slow down balik. aku redha & pasrah..memang aku xbersedia lagi untuk komitmen tu. tapi yg aku pelik, apesal aku bole terima dia masa dia mula2 luahkan perasaan dlu, tapi aku xboleh terima bila dia ajak kahwin. mesti korg pun pelik kan...actually kan..ada byk perkara pasal En.Tunang yg aku kagumi. dia x macam kwn2 lelaki yang aku kenal selama ni. aku akui, aku tertarik dgn sifat2 dia. nanti aku akan post something pasal En. Tunang & apa yg menyebabkan aku jatuh hati dgn dia. dia terlalu istimewa di mata aku kalo nk dibanding dgn kwn2 lelaki aku yang lain. tu yg buat aku nk "hold" dia... hold OK, jahat x???

mungkin org akan pandang sinis pada aku, bila aku guna ayat..aku nk "hold" dia. hello, dia baik ok...ada ke perempuan yang xnak lelaki baik?? ada ke?? penuh dgn ciri2 calon suami yang aku carik2 selama ni...so, bila dia da confess kat aku, nk aku reject dia ke? nak aku says NO to him ke? gler ke apa..bg aku dia da cukup baik orgnya walaupun banyak kekurangannya yang mmg bole nampak secara direct. tapi, kelebihan2 dan kebaikan2 dia sudah cukup utk menutup semua kekurangannya. ni bukan ayat, org mabuk cinta ok, ni ayat seorang wanita yang inginkan calon suami yg terbaik untuk dirinya. sbb tu aku setuju untuk teruskan special fren relationship dgn dia tapi, aku berterus terang yang aku masih blom sedia utk memikul tanggungjwb berat sbg seorg isteri (tetiba jadi serius..huhuhuh, bab calon suami mmg kena serius beb, ni pasangan smpai akhir hayat tau..da xde buah hati lain da selain suami pasni...take it serious ok)..aku tertarik dgn kata2 ni "bukan terlalu memilih, cuma xnk tersalah pilih"

lepas tu, camne plak korg bole plan nk kahwin??? da sedia ke???
selepas arwah ayah meninggalkan kami. mak semakin mendesak untuk aku berkahwin. kata2 mak yang membuatkan aku mengambil keputusan untuk berkahwin "ayah da xde, acek nk tggu mak xde jgk ke baru acek nak kahwin?" tersentuh hati aku bila mak cakap mcm tu. aku faham apa yang mak harapkan. bila arwah ayah dah tiada, mak semakin tidak keruan. semakin bingung untuk meneruskan hidup agaknya. tu pasal mak mendesak aku untuk berkahwin. aku terus mencari kekuatan & keyakinan diri untuk melangkah ke tahap seterusnya...

then, korang decide untuk kahwin???
tidak semudah itu aku mengambil keputusan untuk berkahwin. dlu aku sendiri cakap pada dia, aku belum bersedia. skrg camne aku nk bgtau dia aku nk kahwin dgn dia..wawawawawa, malunya..xkan nk jmpa dia, then bgtau dia "saya nk kahwin dgn awak" kahkahkah, gler xtau malu...aku pun xtau nk bg hint camne kat dia. dia pun nampaknya masih lagi bg ruang utk aku.

nak tau apa aku buat??? aku tulis surat cinta untuk En.Tunang. cam lawak pun ada. mcm2 la aku tulis dalam surat tu...xleh disclose OK, anyway da lupa pun, sbb xde softcopy, aku tulis kat kertas kajang, pastu lipat2, siap bubuh bedak lagi OK...very high sentimental value (5 helai kertas kajang ok, mesti kalah buat penulisan Form 5 dlu..) terkejut gler En.Tunang bile aku bg surat cinta tu kat dia. mcm2 aku tulis kat ctu. and the last paragrapgh yang aku tulis lebih kurang mcm ni la bunyinya (jgn gelak OK...)

"saya sudi jadi isteri awak, saya sanggup hidup dengan awak & saya rela bersama dgn awak, asalkan awak dapat terima kekurangan saya & keluarga saya"

touching x ayat tu?? touching sgt kan??? before bg En.Tunang pun, aku nangis setiap kali baca surat tu. tu pun aku amik masa lbh kurang 4 bulan lps aku siapkn surat tu, baru aku bg En.Tunang. sejak tu, kitorg da semakin looking forward utk future kitorg. alhamdulillah...

alhamdulillah....
itulah kisah cinta aku...xdela kisah cinta sgt pun...kiranya cam perjalanan kitorg sehingga la kitorg begitu serious untuk berkahwin. terima kasihla En.Tunang sebab bersabar dgn saya selama ni. sabar menunggu, sabar melayan kerenah saya, etc

kalau korg perasan (melalui cite kat atas)..kitorg x bercinta pun kan mcm pasangan2 couple yg lain..in fact, kitorg bukan pasangan couple ok. aku xsuka la term "couple" tu...bila da dipinang oleh En.Tunang ni, aku selesa menggunakan term "bakal suami isteri" (kan lebih sopan, ayu & comel bunyinya). dan sebelum2 ni...aku lebih suka menggelarkan dirinya.. "kawan acek", "kawan saya", "kitorg berkawan"..lebih manis bunyinya kan.. (ceh2, nk jadi bini org ni, makin sopan santun jadinya ye...)

bila aku baca2 kisah cinta org...aku tgk byk je kenangan diorg dgn couple diorg b4 diorg berkahwin. ada gmbr bersama, slalo kuar dating bersama, ada je benda yg buat bersama...but seriously for me & En. Tunang, tu semua xde. kitorg mmg xde gmbr bersama, xpernah pun bergmbr bersama, dating hanya kuar mkn sahaja ok, tu pun sbb rindu (tipula kalo x rindu..kalo da mula berperasaan, mestilah rindu kan...) & xde pun benda yg kitorg buat bersama...serious xde...tapi relationship kitorg mampu bertahan sehingga ke hari ini & mudah2an hingga ke akhirnya..insyaAllah...(AMIN)

doakanlah kami yea~~~~~~~~

4 comments:

  1. owh God! pjgnye...suke tgk kwn aku ni happy je ^_^

    ReplyDelete
  2. hehehehehe..tetiba idea mencurah2 dtg nk menulis..tu yg panjg jadinya.. :))))))

    ReplyDelete
  3. hai.. mmg da angau giler kawan aku nih.. tak sabo btul nak kawen.. asyik duk cerita pasal tunang jer.. hehe.. anyway, enjoy the feeling.. nanti da ada anak, duk cerita pasal anak la plak.. hihi..

    ReplyDelete
  4. heheheheheh..dok opis xde kje....buatla kje part time..

    ReplyDelete