Tuesday, January 4, 2011

Selamat Tahun Baru 2011

Selamat Tahun Baru 2011...tahun yang diharapkan akan memberikan sinar baru dalam kehidupan yang bakal aku lalui... Buat pertama kalinya, tahun ini aku tidak mempunyai sebarang azam @ impian @ cita-cita. Dah penat da, every year aku target dan berusaha utk mendapatkannya...so, this year aku nak relax2, nk cool2, nk bersenang2 je...xnak target apa2, xnak impikan apa2...JUST FOLLOW THE FLOW



Bukan takut untuk merancang, aku cuma takut aku tak dapat apa yang aku nak, aku cuma takut aku tak dapat apa yang aku impikan. Walau sekeras manapun usaha kita, kalau Allah kata "kun fayakun" (kalo nak jadi, maka jadilah)...sapa kita untuk melawan takdir, sapa kita untuk menafikan ketentuanNya. So, untuk tahun ini, buat pertama kalinya aku membiarkan takdir dan ketentuan Ilahi yang menentukan. Aku akan redha dan pasrah menerima semuanya. Aku ingin mendidik diriku supaya menjadi insan yang lebih bersyukur dan lebih tabah dalam menghadapi ujian dan dugaan Allah.

"Kita mungkin tak dapat apa yang kita nak, tapi apa yang kita dapat itulah yang TERBAIK untuk kita"

Ada betulnya kata2 diatas, hanya Allah yang mengetahui apa yang terbaik untuk aku. Walau apa2 pun, aku akan terus berdoa semoga apa yang Allah tetapkan untuk aku, apa yang Allah tentukan untuk Allah adalah yang terbaik untuk diriku dan keluargaku dunia dan akhirat.

No comments:

Post a Comment