Monday, January 17, 2011

nak carik kje...nak carik kje...nak carik kje...

Finally, benda yang tak pernah terlintas difikiran akhirnya terlintas jua...huhuhuh...

Habis sume online resume aku da update...yg tinggal cuma resume Ms Word version je yg blom di update. I am serious looking for another job..hahahahaha...



"saja nk try market"

"nak tgk bape commercial line bole bagi compared to EY"

"EY xvalue MICPA aku, should I stay?"

"sayakan nk kawen, dulu En. Amy ada cakap, pas kawen kena dok Nilai...camne nk kje EY?"



statement terakhir tu yang xbole blah tu...hahaha, aku pun terguling-guling gelak bila aku mula terpk camtu...huhuhuh...isteri kena ikut suami, so saya pun kenalah ikut En. Amy pas kawen nanti...(masih lagi gelak guling2)



First reason

Saja nk try market?? carik naya ke?? sukati je nk try2..hehe, bukan apa saya cuma nak tgk..dgn qualification n experience yg saya ada skrg...ada market ke x..kalo ada market, kiranya bila saya btol2 da xnak kje EY...tau la job scope camne yg sesuai dgn saya pasni...be prepared je..



Second reason

Nak tgk bape commercial line bole offer compared to EY...based on previous x-EY staff experience..diorg kata commercial line value staff EY higher...most probably mmg akan dapat lebih dpd apa yg aku dapat kat EY..yke?? aku xpernah try g..dgr2 cte org jela..tp, EY baru je revised salary...camne ek???



Third reason

EY xvalue MICPA aku..yup, true..walaupun aku telah pass MICPA dengan jayanya..EY xvalue, means..xdela xtra benefit or salary yg diorg offer...cam xde makna la MICPA aku..tp, xpe..MICPA tu as a backup je...prepare for future..hahaha



Last reason

Saya nak kawen??? kena dok Nilai??? itu dulu la..memula dlu mmg En. Amy ada cakap mcm tu..tp aritu saya tya dia semula..dia kata, xsemestinya kena dok Nilai..kalo awak kje KL..camne nk tggl kat Nilai...heheheheh I LIKE!!!!!!!!!



so, sebenarnya..xde reason la untuk saya carik kje lain..abistu..apesal tetiba nk carik kje lain plak ni??? sebab tetiba je saya terpk camtu..da boring kot kje EY...ntah la..xpun stress tgk org lain resign..saya pun nk resign gak la..cenggitu...hahahahahaha...



apa2 pun...kalo jodoh saya dgn EY da abis...berhenti jugak satu hari nanti..selagi ada jodoh dgn EY ni..stay jela...salary pun OK, environment pun OK, collegue pun OK...peak period je yg TAK OK kot...hahahahahaha...ala, including this year da tahun ke-4 pun , xkan xreti nk handle peak period lagi kot..hehehehehe

2 comments:

  1. i like the last reason. hehe.

    ReplyDelete
  2. hahahahaha..tu pun puas dok pujuk..baru dia cakap...okla, kalo tak dok Nilai..hehehe

    tapi apa2 pun..aku gak yg kena mengalah kan...isteri mesti ikut suami...hahahahaha

    ReplyDelete