Tuesday, November 22, 2011

mari berSPA...





Hobi terbaru saya merangkap rutin bulanan saya semenjak bulan lepas & bulan2 seterusnya....Almaklumla orang dah nak kahwin kan, kenalah buat persiapan apa yang patut & antara persiapan yang aku kira agak penting adalah menjinakkan diri ke SPA...



Suri Permai Spa adalah spa yang bercirikan Islamik. Nama pun Spa Muslimah. Pengasasnya adalah bekas pekerja bank. Puan Zam. Sebab tu aku yakin nak pergi Spa ni sebab aku tengok kakitangannya semua bertudung, tempat yang sgt privacy, tingkat 3 blok rumah kedai kat Setapak. First time masuk, memang terpegun dengan interior design spa ni. Sangat cantik, rasa sangat tenang ok.


Spa Muslimah Suri Permai adalah spa yang menjadi lawatan wajib aku setiap bulan. Time takde keje kat office, sesaja google cari pusat kecantikan & spa untuk persediaan nak kahwin. Google punya google, jumpa link ke website tu. Apa lagi, usha2 website, nampak cam best, harga pun ok..apa lagi, aku pun terus booking. First treatment aku amik facial + body scrub. Memula plan nk amik body massage, tetapi memandangkan aku ni penggeli orangnya, hajat itu terpaksa di tukar dgn body scrub. Body scrub for the first time..walaupun agak geli2, tapi sebab dia mcm sental badan kita kan..xdela rasa geli sangat. Facial da biasa buat, so just enjoy the moment jela muka dibelek. Balik dari spa, terasa cam best sgt, then aku ada byk baca2 website tentang kebaikan pergi spa sebagai persediaan sebelum berkahwin.



Dalam website halaqah, ada seorang Ustazah ni advise, dia kata sepatutnya guna duit hantaran yang diberikan oleh bakal suami untuk mempersiapkan diri menjadi bakal isteri & salah satu daripadanya ialah pergi ke salon2 kecantikan @ spa. Ada betulnya kata ustazah tu, duit hantaran tu perlu digunakan dengan sebaik2nya.



Second treatment baru semalam aku buat. Aku amik pakej silver merangkumi, foot soak, FIR sauna, relaxation massage & cooling eye pad. First time buat sume tu & aku sangat enjoy OK...terasa feeling gler, tenang, damai je rasa. First time wat sauna...wah berpeluh2, tapi aku xrimas pun dengan keadaan berpeluh tu, malah aku rasa relax gler lepas keluar dari tempat sauna tu. Then, dia buat massage..wow, tergelak2 gak la menahan geli..huhuhu



Pas pergi spa, jumpa En. Tunang, dia kata aku da addicted dengan Spa...huhuhu, tak pelah, saya addicted pun untuk bakal suami saya jugak kan :))))... pastu saya cakap dgn En. Tunang, lepas kahwin nanti, lagi kerap kena pergi Spa....geleng kepala je En. Tunang. Heeeeee... Orang lelaki, mana diorg nak faham yang orang perempuan ni mmg addicted dgn kecantikan. :)))))



Now, Suri Permai ada pakej hujung tahun yang sangat BEST...tgh dok usha pakej2 ni, xtau nk buat yang mana. Kena check kalendar gak ni sebab next month byk wedding. Xpe, banyak wedding pun, pergi Spa setiap bulan itu wajib ok. Mesti kena carik waktu gak utk berspa.

No comments:

Post a Comment