Thursday, November 24, 2011

< tiga polis repot dalam tahun 2011 >

Macamlah tahun 2011 ni, ada yang suka, ada yang duka. Tak kesahlah apa yang terjadi, yang pasti aku yakin setiap yang berlaku ada hikmahnya. Setiap yang Allah tentukan adalah yang tersirat di sebaliknya. Tahun 2011 ni sahaja, aku dah 3 kali ke balai polis buat polis repot.

1 - Time accident. Budak umur 18 tahun langgar belakang kereta & mak dia suruh aku claim insurance dia. Walaupun agak leceh prosedurnya, aku ikutkan jugak sebab nk claim insurance punya pasal. Pergi Balai Polis Cheras dengan adik, pastu pergi Balai Polis Tun H.S. Lee untuk prosedur seterusnya.

2 - Repot polis pasal dewan perkahwinan. Ni lawak antarabangsa ni. Ada masalah sikit dengan deposit payment yang aku buat kepada bahagian Kompleks Sukan Bandar Tun Razak sehingga menyebabkan aku terpaksa buat repot polis untuk menggantikan official receipt yang tidak dikeluarkan. Sekali lagi pergi Balai Polis Cheras dengan adik. Masalah dah selesai, kes ditutup.

3 - IC hilang. Kesian kan, excited pergi stadium dengan En. Tunang & adik. Last2, time nak balik, pursue comel di seluk oleh penyeluk saku.. sedih je, kena pergi balai lagi. Memandangkan aku dah boring nak pergi Balai Polis Cheras, aku pun pergilah Balai Polis Salak Selatan. Tukar angin. Boleh jumpa inspektor lain pulak.

Sedihnya, tahun ni first year pergi balai polis buat repot and to-date aku dah buat 3 polis repot. Dasyat2...huhuhuhu

No comments:

Post a Comment