Thursday, April 28, 2011

..missing u..

Hari-hari dilalui dengan perasaan rindu, hari-hari dilewati terasa kosong...detik-detik dilalui sering teringatkannya, masa-masa yang dilewati terasa kurang bererti...manusia yang terlalu disayangi dalam hidup ini telah pergi buat selama-lamanya meninggalkan puteri kesayangannya ini.

Tiada lagi panggilan "ayah" dalam hidup puteri ini...tiada lagi panggilan manja "anak kesayangan ayah" yang ditujukan kepadanya...tiada lagi gurau senda & gelak tawa ketika menghabiskan masa bersama. Selama 25 tahun kehidupan puteri ini muka bumi ini berada dalam dakapan, pelukan dan kasih sayang ayahnya...selama 25 tahun perjalanan kehidupan puteri ini diiringi doa dan restu daripada ayahnya...selama 25 tahun ayahnya memberikan semangat, motivasi dan menjadi orang yang bertanggungjawab kepada kejayaanya pada hari ini.

Tetapi itu semua hanya tinggal kenangan..itu semua hanyalah cerita-cerita masa lalu. Kini, puteri ini perlu berjalan sendiri, puteri ini harus berdiri di atas kaki sendiri, puteri ini perlu menghadapi masa depannya seorang diri.

Walaupun ayahnya sudah tiada lagi, walaupun puteri ini perlu berjalan sendirian kini...segala jasa, pengorbanan, kata2 semangat dan kasih sayang yang dicurahkan akan terus kekal abadi dalam jiwa puteri ini.

Semuanya hanya tinggal kenangan, akan tersimpan rapi, terkunci rapat jauh di sudut hati puteri ini. Tidak mungkin akan ada insan lain yang dapat mengantikan tempat yang terlalu dalam ini, tidak mungkin akan ada insan lain yang akan dapat memberikan kasih sayang sebagaimana yang diperolehi daripada insan yang dipanggil "ayah" ini. Tempatnya terlalu istimewa jauh di sudut hati puteri ini.

Perjalanan kehidupan ini akan tetap diteruskan. Perjanjian yang dimeterai sebelum ini harus ditunaikan. InsyaAllah, puteri ini akan berusaha untuk menjadi harta peninggalan yang paling berharga untuk ayah yang terlalu disayangi ini.

No comments:

Post a Comment