Sunday, May 9, 2010

:: Happy Mother's Day ::

Selamat Hari Ibu teristimewa buat insan yang paling disayangi Fatimah binti Othman. Tiada kata yang dapat menggantikan rasa kasih dan sayang yang ada dalam hati ini untuk mak. Acek terlalu sayangkan mak dan kasih sayang yang ada dalam hati ini tidak dapat digantikan dengan apa2 yang ada di dunia ini. Setiap hari, acek sentiasa berdoa dan memohon pada Tuhan semoga mak dipanjangkan umur dan diberikan kesihatan yang baik.

Sambutan hari ibu pada tahun ini tidak seperti sebelum2nya. Kalau pada tahun2 sebelumnya, meskipun tiada sambutan yang besar, sekurang2nya aku dengan angah akan membeli kek dan kami akan makan sekeluarga bersama2 mak dan ayah. Tapi, pada tahun ini...mesti mak sedih, mesti mak tak seronok. Yelah, ayah terlantar kat hospital, mesti hati mak gundah gelana memikirkan kesihatan ayah.

Tiba2 malam ni aku berasa sangat sedih...tiba2 malam ini aku agak emosional. Sudah sebulan lebih ayah terlantar di hospital. Ini bermakna sudah sebulan lebih ayah tiada di rumah ini. Patutlah apabila aku balik dari kerja bagai ada yang tidak lengkap dirumah ini.

Aku sendiri merasai kekosongan, aku sendiri merasai ketiadaan ayah di rumah ini. Emak apatah lagi...mesti emak terlalu merasai kehilangan ayah. Aku dapat rasakan, setiap kali kitorg nak balik dari hospital, setiap kali mak mencium dahi ayah lepas mak salam ayah, aku dapat rasakan betapa mak rindukan ayah, betapa mak mengharapkan supaya ayah cepat sembuh, betapa mak mengharapkan agar ayah sihat seperti sedia kala.

Kalaulah itu hadiah hari ibu yang mak harapkan, betapa sedihnya rasa hati aku sebab itu adalah hadiah yang tidak dapat aku tunaikan. Acek minta maaf mak, apa yang boleh acek usahakan ialah doa, doa dan terus berdoa kepada Yang Maha Esa semoga apa yang mak harapkan akan tercapai.

No comments:

Post a Comment