Friday, October 28, 2011

the journey has began...

wawawawa....cantiknya cincin pilihan bakal mertua :)...jangan tak tau, cincin merisik ni dipilih oleh bakal ibu mertuaku...mesti bakal ibu mertuaku excited nak dpt menantu perempuan tunggalkan (fakta: saya memang seorang yang sangat perasan)

Perasaan sekarang bercampur baur, seronok + excited itu sudah pasti, tapi dalam masa yang sama perasan takut tetap menyelubungi diri ini. Walau bagaimanapun, aku perlu tetap terus melangkah ke hadapan kerana inilah yang aku pilih, inilah yang aku inginkan, maka inilah yang perlu aku hadapi.

Pelbagai persedian perlu dilakukan untuk memastikan keperluan2 majlis pernikahan & persandingan akan dapat dijalankan dengan lancarnya. Perancangan yang rapi perlu dibuat untuk memastikan apa yang diinginkan akan diperolehi. Kerjasama daripada semua pihak terutama sekali keluarga (mak, along, angak & adik) amat2 diharapkan. Sokongan dan dorongan korang semua akan dapat membantu acek untuk memastikan kelancaran majlis nanti. Tidak dilupa, sedara mara, pakcik2, makcik2, sepupu2 & anak2 buah yang lain. Kerjasama korang semua akan menambahkan kegembiraan di hati acek ini. Kawan2 juga, terutama pendengar setia cerita jiwang karat aku (intan izani & nor badriah), terima kasih kerana korang sentiasa berada di sisi.

Ramai kawan2 yang mengetahui berita gembira aku ingin mengetahui siapakah jejaka separa beruntung yang dapat bertakhta di hati aku ini. Separa beruntung sebab aku ni banyak kelebihan tapi banyak juga kelemahannya. Kepada yang tahu siapakah pemilik hati ini, rezeki koranglah dapat kenal dia terlebih dahulu. Kepada yang belum tahu, tunggu kami berkahwin nanti ye. Di atas pelamin nanti, tengoklah kami puas2, so tak payahlah aku disclose sekarang siapa orangnya ye :)

Cukuplah aku katakan, dia merupakan sahabat @ pendengar setia cerita sedih & gembira zaman remaja aku. Dia merupakan sahabat yang terlalu ikhlas sepanjang persahabatan kami. Dia merupakan seorang yang selama ini berada terlalu dekat dengan diri aku, tetapi sering aku lupakan & pinggirkan dirinya. Betullah kata orang "kita dok kejar orang jauh, tak sedar ada orang kat sebelah kita".

Adakah diri ini buta selama ini? Kenapakah aku tidak menyedari kehadirannya dalam hidupku selama ini? Jawapannya adalah...kalau Allah kata dia jodohku, tercipta untukku, suatu hari nanti dia tetap akan menjadi milikku (insyaAllah). Tak perlu dihujani soalan2 sebegitu kerana aku yakin, jodoh pertemuan adalah ditangan Tuhan. Tiada ruginya aku tidak menyedari kehadirannya selama ini, tiada ruginya aku tidak nampak kewujudannya selama ini kerana...apabila telah Allah tetapkan dia jodohku, maka dia tetap akan menjadi jodohku walau dalam apa keadaan sekalipun.

So now...checklist untuk persiapan perkahwinan:-

1. Booking dewan - done, deposit paid
2. Catering - tgh survey lagi
3. Pelamin, etc - tgh survey gak
4. Kad kahwin + goodies - yang ni lmbt2 skit pun xpe kan
5. Kursus kahwin - ni yang paling sedih sekali, En. Tunang da pergi dlu, skrg dia xnak teman saya peg sekali lagi..cenggane???

Cukup lah buat masa ini. Next updates, next entry ye..
weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

3 comments:

  1. weewwiitt...boleh la join the club tak lama lagi. kehkeh.

    ReplyDelete
  2. wah2.. bz la org tu skrg ni.. mesti asyik duk tgk majalah pengantin la, surf internet pasal hantaran la, photographer la, pelamin la.. hahaha.. (tetiba teringatkan log book yg aku buat just for wedding preparation)..

    ReplyDelete