Thursday, November 4, 2010

:: materialistik ::

Memiliki rumah yang besar & kereta yang best, pastinya menjadi idaman semua orang. Best kot ada rumah besar, complete sume ada kat dalam rumah tu...kalo ada kereta yang best, bole jalan ramai2, sumbat je berapa ramai pun..kan best travel ramai2..hehehehe...

Actually, aku memang minta giler dgn ALPHARD...xkesah la kereta canggih mana pun yang ada kat pasaran..hanya ALPHARD yang menjadi pujaan hatiku..hohohoho...aku pun tak tahu sejak biler aku minta ALPHARD..tapi, yang pasti aku memang ada memasang angan2 untuk memilikinya suatu hari nanti.

InsyaAllah...boleh jalan2 satu keluarga, kan meriah tu..hehehehe...aku pernah cakap pada kawan2 aku, aku akan kje kuat sampai aku mampu beli ALPHARD...hahahahaha...(tapi aku xbgtau kat En. Helmi, mana tau kot2 En. Helmi nak belikan utk aku ke kan..) adakah mempunyai keinginan untuk memiliki kereta mewah seperti ALPHARD aku akan dilabel sebagai PEREMPUAN MATERIALISTIK?? tak kot sbb yang akan berusaha untuk mendapatkannya...bukannya mengharapkan daripada org lain..ye tak??hehehehe...

Pernah suatu hari aku berkata pada diri sendiri, bila aku da kahwin...aku yang akan beli APLHARD utk kegunaan keluarga dan aku nak suami aku membeli MOTOR BESAR sbb aku mmg suka gler tgk org naik motor besar kalo jalan2 kat highway tu..tapi bukan aku yg bwk...(ada pengalaman jatuh motor, tu pasal xnak bawak)...suami aku yg kena bwk..aku dok belakang, sambil memeluk erat pinggangnya..hahahahaha, gler jauh berpk... so, dengar tu En. Helmi, nanti perbesarkan motor sedia ada tu ye....(perbesarkan motor tu pas kawin tau, jgn perbesarkan skrg)..saya nk naik motor besar dgn awak bila kita da kahwin nanti...nanti saya beli APLHARD, saya xnak duduk blkg (suruh driver bwk).. tapi saya nk dok depan, tmpt penumpang, awak yg bwk..kan awak da janji nk jadi driver saya pas kita kahwin nanti..hehehehe....awak beli motor, awak bawak, saya beli kereta pun, awak bawak jugak ye...hahahahaha...gler jauh berangan2..


Memilik rumah yg besar, dengan erti kata lain BUNGALOW..huhuhu..xnak mengalah..best apa ada rumah besar, tempat tinggal yg selesa..rumah kan, syurga bagi sesebuah keluarga..barulah selesa seisi rumah nanti...kalau rumah besar, mcm2 ada...ada satu library, saya ni ulat buku..kena ada bilik khas utk simpan buku2 saya..nak ada pool...aku rindu zaman g swimming kat pool UiTM dlu...public pool terdedah sgt, malu la saya..& yang paling penting, ada satu bilik khas utk aku n keluarga bersolat, aku ajar anak2 mengaji, suami aku beri taskirah lepas solat...wah..itulah yang dikatakan, rumahku, syurgaku..hohoho...

Aritu jalan2 dengan En. Helmi kat kwsn Ampang, lalu satu kwsn BUNGALOW ni..sekali..

En. Helmi: Awak nak tau, bungalow ni memula siap dlu..RM1 juta lebih je..skrg ni minimum RM2 juta..
Cik Siti: Dahtu, apesal xbeli masa RM1 juta dlu..kan da rugi...

Cam xpuas hati je En.Helmi pandang aku..Gler materialistik perempuan ni..(mungkin tu la dia kata dlm hati kan)....hahahahaha..pastu aku gelak..xpe2..usaha tangga kejayaan...xsalah kan berangan..untuk memotivasikan diri..hahahaha...

Walau bagaimanapun, itu cuma keinginan kita...KEINGINAN, KEPERLUAN dan KEHENDAK adalah 3 perkara yang sgt subjektif . Bagaimana seseorang itu mentafsirkannya bergantung kepada KEMAMPUAN...YA, berbalik kepada KEMAMPUAN kita...tetapi yang paling penting NAWAITU kita......Mungkin bagi org yg terlalu kaya, melebih2 duit kat bank tu...memiliki kereta mewah adalah satu keinginan....tetapi bagi mereka yg dalam kategori hidup secara sederhana, memiliki kereta biasa2 je adalah keperluan..xperlu yg mewah...

AKU??? Keinginan mmg tinggi, biasalah perempuan..nafsu 9, akal 1...nafsu kereta besar, nafsu rumah besar, nafsu shopping, nafsu nak nampak cantik, etc.... walau bagaimanapun..semuanya berbalik kepada diri kita sendiri...yg kat atas tadi tu cume KEINGINAN aku....kita hidup kat dunia ni ada tujuan, ada perhentian...oleh itu, cukuplah sekadar KEPERLUAN aku dipenuhi, tak perlu bermewah2, takut lupa diri, tak perlu bermegah2, takut tak sedar diri, tak perlu beria2, takut kecewa sekiranya keinginan tidak dipenuhi...

BERSYUKURLAH dengan apa yang ada, BERUNTUNGLAH kerana masih punya kesempatan, BERINGATLAH sblom terlambat & BERDOALAH agar keperluan kita untuk hidup sehari2 dapat dipenuhi...

Oleh itu, En. Helmi jangan risau ye..kat atas tu cuma keinginan saya...sebagai manusia, saya hanya mahukan keperluan saya dipenuhi..kalo ada xtra2 nanti, barulah penuhi kehendak dan keinginan saya ye....hehehehehe...

No comments:

Post a Comment